poniedziałek, 9 listopada 2015

Meksykańska zupa z fasolą i kiełbasą

blog przeniesiony :

zjadlbym.pl


Gęsta, ostra, rozgrzewająca zupa meksykańska z dwoma rodzajami fasoli i kiełbasą. Takie pomieszanie - trochę leczo, trochę po bretońsku :) Ważne że smaczne. Idealna na zimę.

Co potrzebujemy :


  • puszka fasoli czerwonej
  • puszka fasoli białej
  • pomidory w puszcze
  • bulion wołowy około 0,6 litra
  • 3 pętka kiełbasy (ja zrobiłem mieszankę różnych, myślę że fajnie pasowałoby choriozo)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 1x papryczka chilli
  • 2 papryki czerwone
  • oliwa
  • łyżeczka kuminu i kolendry (mielonej) oraz ostrej papryki
  • łyżka papryki czerwonej słodkiej
  • starty ser do posypania zupy (ja ostatecznie dodałem tylko raz, średnio mi to podpasowało ale to kwestia gustu)
  • można podostrzyć sosem sirracha jak kto lubi :)

Jak robimy :

  1. Paprykę i cebulę siekamy w kostkę, natomiast kiełbasę w pół plasterki
  2. Rozgrzewamy oliwę i szklimy cebulę ,następnie dodajemy kiełbasę, mieloną paprykę i posiekaną paprykę chilli.
  3. Podsmażamy aż kiełbasa się zarumieni
  4. Dolewamy bulion , pokrojoną paprykę, pomidory z puszki, kumin i kolendrę
  5. Dusimy wszystko około 20 minut a następnie dodajemy dwa rodzaje fasoli (odsączone z zalewy). Jeśli zupa jest za rzadka to wyciągamy trochę fasoli z zupy, rozgniatamy dokładnie i dodajemy z powrotem do zupy. 
  6. Całość gotujemy jeszcze 10-15 minut aż fasola zagęści zupę i zmięknie.
  7. Ja osobiście dodałem ostrości sosem sirracha, ale to tylko dla zawodowców :)

  8. Podajemy posypując starym serem (ja tak podałem raz, ale osobiście wolę bez sera). Kwestia indywidualna.








1 komentarz:

  1. Zupa meksykańska - świetna na tę porę roku, rozgrzewająca i sycąca! :-)

    OdpowiedzUsuń