piątek, 19 lutego 2016

Tatar ze śledzia z buraczkami

blog przeniesiony :

zjadlbym.pl

Tatar chodził za mną od 2 tygodni, natomiast śledź od kilku dni.. A może tatar ze śledzia? I tak się stało. Poszukiwałem fajnego przepisu i trafiłem na przepis Dominiki Wójciak z Masterchefa. I przyznam jest genialny.. Dawno nie jadłem nic tak pysznego.



Co potrzebujemy?


  • 4-5 filetów śledzia
  • jabłko - wg autorki kwaskowate ale ja użyłem słodkiego i pasowało zdecydowanie. lepiej jak będzie twarde
  • 1 czerwona cebula
  • łyżeczka chrzanu tartego
  • 2-3 małe buraki
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 zielony ogórek
  • 1 łyżka octu jabłkowego (ja użyłem winnego bo jabłkowego nie miałem)
  • 1 łyżeczka miodu
  • kwaśna śmietana (kilka łyżek)
  • pieprz, sól


Jak robimy?


  1. Buraki myjemy dokładnie, zawijamy w folię do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach przez około godzinę. Gdy będa gotowe studzimy je, obieramy a następnie kroimy w cienkie plasterki i dodajemy miód i ocet winny (jabłkowy) i doprawiamy do smaku
  2. Śledzie odmaczamy w zimnej wodzie przez 3-4 godziny (kilkukrotnie zmieniając wodę) a następnie osuszamy ręcznikiem papierowym
  3. Ogórki kroimy na pół i potem jeszcze raz na pół i usuwamy miąż pozostawiająć twardą część. Nastepnie kroimy w kostkę.
  4. Cebulę i jabłko kroimy w drobną kostkę.
  5. Mieszamy śledzie, jabłka, cebulę i ogórek. Dodajemy olej, chran i pieprz.  Mieszamy i wstawiamy do lodówki dla przegryzienia się smaków
  6. Podajemy tatar na plastrach buraka a na wierzch dodajemy łyżkę śmietany.
  7. Pycha!







1 komentarz: